ammiedejager.reismee.nl

Werken, werken en ondertussen zoveel mogelijk leuke dingen doen :)

Allereerst, bedankt voor alle leuke en lieve reacties! Dat doet me heel erg goed!

De zomer is officieel voorbij, maar we hebben nog een paar weken mooi weer. De temperatuur kan per dag/week wel heel erg verschillen. Als het in het weekend bijna 40 graden is, kan het de volgende dag wel 17 graden zijn. Hier kan ik nog niet echt aan wennen ;) Maar als het dan in het weekend mooi weer is, is het tijd voor strand! En dan die avond een wandeling maken tijdens de mooie zonsondergang. Of als er weinig golven zijn, paddle boarden (soort suppen) op de zee. Met iets koeler weer vind ik het leuk om een hike te doen. Zo heb ik samen met een andere au pair de Waterfal Gully to Mount Lofty gedaan. Dit was een zware, maar prachtige tocht met een heel mooi uitzicht! Ook hebben we de Three Falls Grand Hike gedaan. Omdat het erg droog is, hebben we 3 watervallen gezien zonder water ;) Maar we zijn wel een slang, een konijn en vooral veel koala's tegengekomen! Ik kom liever een koala tegen dan een slang... Koala's zijn rustige beesten die het grootste deel van de dag slapen of eten. Ook heb ik de enge Huntsman spin al gezien en ook nog in huis. Gelukkig zijn ze niet gevaarlijk wordt er gezegd. Ik heb een Nederlandse winkel ontdekt, waar ze veel Nederlands eten hebben. Ik heb bitterballen en heerlijke pepernoten gegeten :) De afgelopen maand was het Fringe Festival in Adelaide. Een leuk festival met muziek, verschillende shows en food trucks voor jong en oud. De hele stad is versierd en dag en nacht is er van alles te beleven.

Door de week ben ik aan het werk en probeer ik elke week ergens naar toe te gaan met de jongste. Er zijn overal veel leuke speeltuintjes of parken. Zo zijn we naar Thornton park geweest om te wandelen en te spelen. Of naar de toys library, een bibliotheek waar je ruimte hebt om boekjes te lezen of te spelen.

Groetjes!

Reacties

Reacties

Marieke

Nou zo te lezen geniet je volop, en is werken daar geen straf...wat heb je ruimte om erg veel leuke dingen te doen. En zo te horen voel je je al helemaal tijds heel erg leuk om weer wat van je te horen...tot gauw..groetjes marieke.?

alida

Leuk Ammie om te lezen! Heerlijk dat er tijd is om ook de omgeving uitgebreid te bekijken. Denk je dat je ook nog in de gelegenheid komt om (in een lang weekend) naar bv Melbourne of Brisbane of Perth te gaan? Zo leuk dat je zo vaak koala's ziet. Hoe vind je die totaal andere seizoenen? In Nederland kijken ze uit naar de lente en jij (en wij) schuiven langzaam maar zeker richting herfst...

Gerrie

Wat zijn we blij met je verhaal elke keer! Al weten wij het meeste natuurlijk al toch is t elke keer een feestje om te lezen. En foto's te bekijken. Wat een prachtige natuur. Zulke mooie plekken waar je naar toe kunt. Samen met al gemaakte vriendinnen op pad is toch supergaaf! En anders gewoon alleen op pad in de stad op zoek naar leuke winkels. Wij zijn hier zo enorm trots op je maar dat weet je al!
Ondertussen steeds meer thuis voelen in het gezin. 'S ochtends vroeg in de auto met kleuter en peuter en dan op tijd komen op school ?koken op zn Australisch?wij vinden t knap!
Tis hier nog steeds gek dat we nu met zn zessen zijn. Met tafeldekken tellen met hoeveel we zijn...mem zegt nog vaak o ja en Ammie is er ook niet. Maar met app en skype ben je toch heel veel bij ons!?

Ammie de Jager

@alida Toevallig ben ik een lang weekend naar Brisbane aan het plannen! Hier wonen 2 meiden die ik heb leren kennen in Sydney dus goede reden om naar die stad te gaan! En die seizoenen is nog best wel even wennen. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat de zomer 'alweer' bijna voorbij is. Maar ook wel benieuwd hoe de herfst en winter hier zal zijn..

Antje donker

Ammie wat weer een informatief berichtje
Blij voor je dat je zo geniet en ik van je berichtjes?

Sjoukje

Tjonge Ammie, wat maak je veel mee?
Dat weer daar lijkt mij heeeeerlijk! Hier is het momenteel snertweer.
Geniet zoveel je kunt, het is heel leuk om je berichten te lezen

Linda

Hoi Ammie, mooi om je belevenissen zo te kunnen volgen. Het zal heel anders zijn om het echt te zien maar wij kunnen toch een beetje mee genieten met je foto's! En die pepernoten vond ik echt grappig, ook dat je ze al op had;-)

Jeanette

Hoi Ammie,
Mooi hoe jij je indrukken tot het verhaal maakt. En dan te beseffen dat je echt aan de andere kant van de wereld zit. Ongelofelijk!
Het ga je goed daar?

Nynke de Roos

Hoi Ammie.
Heel mooi om jou verhalen te lezen.
Geniet van deze bijzondere tijd!!

Greetje

Hallo Ammie ,
Wat fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt !
En wat maak je leuke momenten mee , lekker sportief ook .
Best wel jaloers , zou de natuur ook wel willen zien .
Heel veel geniet plezier tussen het harde werken ?
Lieve groet van ons .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active