ammiedejager.reismee.nl

Eerste weken Adelaide!

De tijd vliegt voorbij!

Ik zit al bijna een maand in Australië :) En nu al meer dan 2 weken in mijn gastgezin. Ik woon in Rostrevor, dit ligt ten oosten van de stad. Adelaide is een kleine stad met 1,2 miljoen inwoners. Sydney heeft 4,8 miljoen inwoners en is een hele andere stad dan Adelaide.

De 1e week had ik veel vrije tijd om leuke dingen te doen en de omgeving te verkennen. Dit heb ik samen gedaan met andere au pairs. Ik heb een wandeling gemaakt langs Henley Beach, een dagje bij Glenelg Beach en gepicknickt in de Botanic Garden. In deze tuin wordt zo nu en dan een Moonlight Cinema georganiseerd. Een film kijken op een kleedje in het donker onder de sterren van Adelaide :) We hebben Chinees nieuwjaar gevierd in Chinatown met Chinese muziek en eten. Een hike gedaan in Morialta Park, dit park is dichtbij huis. Hier heb ik mijn eerste wilde koala gezien! En er zijn mooie watervallen.

Toen was het tijd om te beginnen met werken. Ik werk gemiddeld 3 dagen per week en doe op de andere dagen kleine dingen zoals schoonmaken of boodschappen doen. Ook heb ik geleerd om links te rijden, al is het nog steeds wennen ;) Tot nu toe heb ik alles samen gedaan met de oude au pair, zij vertrekt volgende week. Op een werkdag zijn we met de jongste naar een kinderboerderij geweest. Daar heb ik voor het eerst een kangoeroe gezien! Wat wel heel leuk was, ze hadden daar Friese koeien! Dit is op de foto's te zien.

In de weekenden heb ik vrij en tijd om met andere au pairs dingen te doen. Zo ben ik samen met een Nederlandse au pair naar Lake Bumbunga gereden. Dit is een roze zoutmeer waar je op kunt lopen, erg bijzonder om mee te maken.

Groetjes uit Adelaide!

Reacties

Reacties

Pietie Friso

Wat leuk om iets van je te horen.
En ook mooi dat je het naar je zin hebt daar.
Jullie hebben al veel gedaan en gezien van de omgeving.
Fijn dat je daar tijd voor hebt.
Wij hopen weer wat van je te horen!
Groetnis van Simon en Pietie

Marieke en klaas

Wat leuk weer wat van je te horen en wat een belevenis
En zo te zien op de foto's een prachtig land en wat je denk ik maar 1 keer in je leven mee maakt.
Geniet ervan en we horen vast gauw weer wat van je..groetjes marieke.??

Marijke Blijdorp

Hoi Ammie, wat leuk dat je wat tijd had om meteen wat rond te kijken! Geniet ervan! Veel groetjes

Antjedonker

Fijn weer wat van je te horenAmmie, Zo blij voor je dat alles naar wens verloopt en je geniet
Liefs buurvrouw

Alida

Wow, een wilde koala, dat is echt heel bijzonder. En wellicht kon je het heel goed bekijken want koala’s staan er om bekend dat ze niet al te actief zijn? En dan vanaf nu echt ‘alleen’ aan het werk, succes ermee

Sjoukje

Ammie wat fijn dat je je daar al wat thuisvoelt en vanalles onderneemt, en gelukkig krijg je daar ook de tijd voor! Geniet! Groetjes van ons

wilfred

super meid zet hem op geniet ervan

Gerrie

Lieve Ammie wat is mem ontzettend trots op je wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan! Je bent al echt aan het wennen in dit land met al die andere gewoonten. En als je de film a star is born dan niet meer thuis kon zien dan maar in the moonlight cinema! Veel mooier! Nu wennen aan het werken als aupair. En dat komt ook goed! Liefs van mem?

Anneke

Prachtig om jou zo wat te volgen via deze site mooie fotos hoor!! Een bijzondere en unieke tijd maar lekker genieten. Zal soms ook vreemd zijn op de andere kant van de wereld....maar weet dat er veel mensen in gedachten bij je zijn. Zet m op ammie je kunt het veel plezier!!!

Vanessa

Hoi meis
Wat heb je al een hoop leuke dingen gedaan! Het klinkt allemaal echt helemaal super. Lekker genieten daar en laat ons hier maar stiekem een beetje jaloers zijn ?
Dikke kus van ons

Gea

Wauw Ammie, wat een geweldige ervaring doe je daar op. Fijn dat je het naar de zin hebt en al zoveel mooie dingen hebt gezien. Ben jaloers op die prachtige zonnige plaatjes. Ik hou ook echt van de warmte. En ik vind het knap voor iemand die nog niet zoveel rij ervaring heeft, dat je gewoon links rijdt. Moet je vast erg bij nadenken. Veel (werk) plezier en tot horens. PS ..... Al van die enge spinnen gezien? Groetjes, ook van Simon en Evert

Andrieske

Hoi Ammie. Leuk om te zien dat je zo geniet. Wat een mooie foto's en verhalen. Veel plezier nog???‍♀️

Antje donker

Dag Ammie , wat fijn al die positive berichten
Wat een ervaring doe je op ben trots op je
Tot horens ❤️

Iemie de Jong

Hoi Ammie,
Fijn dat je ons op de hoogte houdt via een blog.
Heel veel plezier in het verre Australié.
Dikke knuffel en lieve groeten Iemie

Marlies Bosma

Hoi Ammie,
In het kerkblad las ik vanmiddag over deze site en was gelijk nieuwsgierig. Wat ontzettend stoer en gaaf dat je deze uitdaging bent aangegaan. Een hele ervaring die niemand je afneemt! Heel veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active